Chrappán, MagdolnaFehér, Károly János2018-06-062018-06-062018-05-23http://hdl.handle.net/2437/254950A tudománytörténet alapvető jelenségei a differenciálódás és az integráció, ez a fenomén az oktatásban is megfigyelhető. Az utóbbi évszázad pedagógiai elméletei és a változás tendenciája az integráció, a holisztikus tantárgyszervezés felé mutat. A történelem tantárgy és az Ember és társadalom műveltségterület a kognitív forradalom vívmányait kihasználva alapja lehet egy átfogó változásnak. A történeti előzmények és a jelenlegi neveléstudományi és pedagógiai gyakorlat is sürgeti a történelemtanítás holisztikus újragondolását, mely jelenti egyfelől a gyökerekhez való visszatérést; másfelől jelenti a már többször előkerült posztmodern elméletekre alapozott tantárgyszervezési metódus létrehozását.22huintegrációtörténelemtantárgyszervezéskompetenciaA történelem, mint a holisztikus tantárgyszervezés ősképzeteDEENK Témalista::Neveléstudomány