Türk , LászlóSzász-Wéber, Ágnes2025-06-232025-06-232025https://hdl.handle.net/2437/394341Az inkluzív nevelés/oktatás pedagógiai, társadalmi, etikai és jogi kérdéseket érint, és célja minden gyermek egyenlő fejlődési lehetőségének biztosítása, függetlenül képességeiktől. A megközelítés az egyéni különbségek elfogadásán alapul, és a közösségbe való beilleszkedést szolgálja. Az inkluzív iskolák elősegítik a befogadó társadalom kialakulását, ahol a pedagógusok és gyógypedagógusok együttműködése kulcsszerepet kap. A Gyermekek Háza példája az együttnevelés sikeres megvalósítását mutatja, ahol a különbözőséget értékként kezelik. Kutatásom három debreceni iskola tapasztalatain keresztül elemzi az inkluzív nevelés előnyeit, hátrányait és sikeres megvalósításának feltételeit. Célom, hogy hozzájáruljak az inkluzív pedagógia hazai fejlődéséhez és támogatást nyújtsak a pedagógusoknak és döntéshozóknak.42huInkluzív nevelés, oktatás, Gyermekek HázaInkluzív nevelés az iskolákban: az inkluzív osztályok működése és hatása három debreceni iskola vizsgálatábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.