Oláh, JuditPöhacker, Viktor2016-04-262016-04-262016-04-26http://hdl.handle.net/2437/225555A dolgozatomat a Rail Cargo Hungária Zrt.-nél, Magyarország piacvezető vasútvállalatánál végeztem. A hazai erdők közel 56%-át kitevő állami erdőkben 100%-os állami tulajdonban lévő zártkörűen működő részvénytársaságok gazdálkodnak. Magyarországon 22 állami erdőgazdaság működik, melyek forgalma 35-40%-a vasúton bonyolódik. A kutatásom céljaként a fafuvarozás problémáinak feltárását, a lehetséges megoldások keresését tűztem ki. Célom volt, hogy átfogó képet kapjak a szórt forgalomban lebonyolított fa küldemények folyamatáról, a berakodást megnehezítő tényezőkről, valamint a forgalom lebonyolításához szükséges rendezési és a pályahálózat működtetők által nyújtott szolgáltatások nehézségeiről. A vasúti árufuvarozás során a feladott fa küldemény kétféleképpen juthat el a rendeltetési állomásra: szórt forgalomban, vagy irányvonatos forgalomban. Vizsgálatom során össze akartam hasonlítani a két fuvarozási módot és választ kapni arra a kérdésre, hogy melyik módszer gazdaságosabb. Továbbá választ akartam kapni arra, hogy az innofreight konténerek alkalmazása az irányvonatos forgalomban optimalizálná-e a fuvarozás folyamatát.68huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 MagyarországNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 MagyarországvasútárufuvarozásfafuvarozáslogisztikaA Rail Cargo Hungaria Zrt. szórt forgalmas fa fuvarozásának innovációjaThe innovation of Rail Cargo Hungaria Ltd.’s wood waggon load transportationDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány