Bujdosóné Papp, AndreaBrencsák, Veronika2019-03-202019-03-202019-03-20http://hdl.handle.net/2437/264529A szakdolgozatom témája a természettudományos témák az óvodáskorú gyermekek irodalmi nevelésében. Úgy gondolom, hogy a tudományos jellegű kérdések minden gyermekben megfogalmazódnak, s a felnőttön múlik, hogyan segíti a gyermeket az optimális válasz megtalálásához vezető úton. Meggyőződésem, hogy a témával kapcsolatos gyermekkönyvek nagymértékben hozzájárulnak a természettudományok tárgykörének megszerettetéséhez.Számos gyermekirodalmi alkotás áll rendelkezésünkre, melyek központi témája valamilyen csillagászati, természettudományos jelenség. Az óvodás korú gyerekek esetében kihívást jelenthet a pedagógus számára egy-egy világmindenséggel kapcsolatos kérdés, gyermek számára érthető, egyszerű megválaszolása, ám szerencsére sok lehetőség áll a rendelkezésre, melyek segítenek megkönnyíteni ezt a helyzetet. A bonyolultabb csillagászati történéseket leegyszerűsített, közérthető módon elmesélő művek nagyban segítik kielégíteni a gyerekek kíváncsiságát a témával kapcsolatban, ám ehhez a felnőtt segítsége is szükséges, hiszen számos új kérdés felmerülhet, melyekre jó, ha együtt, közös munkával keresik a választ.41huirodalmi neveléstermészettudományóvodai nevelés"Eszes Róka" Természettudományos témák az óvodáskorú gyermekek irodalmi nevelésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány