Juhász, ErikaNagy, Erika2025-06-162025-06-162025https://hdl.handle.net/2437/391784Dolgozatomban Dél-Korea és Japán felnőttképzési rendszerét vizsgálom, a dél-koreai Kredit Bank Rendszer és a japán Kominkan intézményein keresztül. A következtetéseim rámutatnak arra, hogy míg Dél-Korea rendszere elsősorban a munkaerőpiaci versenyképesség növelését és a formális végzettség elérését szolgálja, addig Japán a közösségi tanulásra és társadalmi részvételre helyezi a hangsúlyt. A dolgozatban bemutatott következtetéseket statisztikai adatok, szakirodalmi elemzések, valamint elméleti és történeti háttér részletezésével támasztom alá.39huFelnőttképzésDél-KoreaJapánDél-Korea és Japán felnőttképzéseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.