Németh, Nóra VeronikaBerecz, Ágnes2017-12-142017-12-142017-12-11http://hdl.handle.net/2437/246500Szakdolgozatomban a tanulási motiváció témakörének elemzését tűztem ki célul, amely lefedi a tanulási motiváció fogalmával, csoportosításával kapcsolatos elméleti részt, illetve a tanulási motivációra ható tényezőket, hiszen a tanuló személyisége, az iskola és a család meghatározó jelleggel bírnak a tanuló motivációira. A fentieket egy esettanulmány vonatkozásában ismertetem egy, az összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatom idején megismert tanuló tanulási motivációjával kapcsolatos problémák gyakorlati megoldása tekintetében, amelyhez elemzési módszert a tanulóval folytatott személyes beszélgetések megfigyelései, valamint a tanulási motiváció-kérdőív és az énkép-kérdőív jelentenek. Munkámban nagy hangsúlyt kapnak tanári mesterképzésem és a tanítási gyakorlataim alatt szerzett tapasztalatok, hiszen ezek alapot képeznek egy pedagógiai eset, probléma vizsgálatában és megoldásában, amelyekkel a tanári pályán is szembesülhetünk.18hutanulási motivációcsaládi, iskolai környezetesettanulmányA tanulási motiváció vizsgálata egy iskolai esettanulmány keretébenDEENK Témalista::Neveléstudomány