2008-12-082008-12-089639310697http://hdl.handle.net/2437/48776Bécsy Tamás drámaelméleti alapvetései mellett nagy teret szentelt a drámai előadások, drámaírók bemutatására is. Jelen kötetébe azokat a tudományos publikációit rendezte, amelyek az elmúlt évtizedekben szinte hozzáférhetetlenekké váltak, ugyanakkor az egyetemi hallgatók, magyartanárok továbbképzésében, a téma iránt érdeklődő szakemberek számára fontos tanulmányok. A kötet tartalmából: Európai drámák: Euripidés újítása A Mandragora jelentősége a műnem történetében Triptichon a Téli regéről: Az istennők (A dráma műfajáról); Apolló követe (A jóvég és a szerelem); Hermész fia (A művészetről) Az expresszionista drámabeszéd Líraiság és a mai dráma: Lorca: Öt év múlva c. drámájáról Magyar drámák: Kétféle királyság: egy Csíksomlyói Passióról Diskurzus a műfajjal: Az ember tragédiája lehetséges értelmezéséről Balázs Béla három drámája: Doktor Szélpál Margit; Az utolsó nap; Halálos fiatalság A modern cselvígjáték: Molnár Ferenc darabjairól Drámaelmélet: A Politika és a mai műelmélet Szemantika és drámaelmélet Klasszikus drámák mai előadások A testbeszéd lehetséges módjáról.9639310697http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibFSZ840142bibFSZ840142