Herczegh, JuditOndi, Árpád2022-04-082022-04-082022-04-04http://hdl.handle.net/2437/330251A szakdolgozatomban elméleti és empirikus megközelítésben is vizsgálom az online közösségi platformokon lévő negatív jelenségek megjelenéseit a középiskolások körében. Elméleti részben megfogalmazottak alapján olyan kérdésekre keresem a választ, melyek a fiatalok internet- és médiahasználatára irányulnak, a közösségi médiában történő viselkedéseik feltérképezését célozzák meg, valamint az influencer hatás, a FoMO és a cyberbullying jelenségek megjelenésének felderítését állítják középpontba. A Z generáció jellemzését is fontosnak találom megemlíteni. A kutatásom online kérdőíves módszerrel történt, kvantitatív szemlélettel és 146 válaszadót foglal magába. Sikerült megállapítani, hogy a fiatalok szabadidejüket az interneten töltik és a közösségi média nagy szerepet tölt be az életükben. Az említett jelenségekkel tisztában vannak, valamint számos aspektusai hatással vannak a Z generációra. Habár ezeknek tudatában vannak, de az internethasználatukat nem befolyásolja. Vizsgálatból az is kiderül, hogy a legnagyobb mértékben az internetes zaklatás figyelhető meg a fiataloknál. A kutatás relevanciája ott érhető tetten, hogy az iskoláknak fontos lenne a középiskolások internet és az online platformok használati szokásait megismerni. Kifejezetten azért, hogy a szülők mellett a pedagógusok is szerepet tudjanak vállalni a jelenségekkel szembeni védekezésben. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak védekezési stratégiákat felállítani behatóan kell ismerniük a jelenségek elméleti és gyakorlati hatásait. Számomra is azért kiemelendő ennek a vizsgálata, mert tanárszakos hallgatóként valószínűsíthető, hogy találkozni fogok olyan diákokkal, akiknek az életét egy vagy több említett hatás is nagyban befolyásolja. 93huközösségi médiatanulóinternetFoMOcyberbullyinginfluencer hatásinfluencerZ generációAz online közösségi platformok negatív jelenségeinek megjelenése a középiskolások körébenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.