Herendiné Dr. Kónya, EszterKáplárné Bacskai, Mariann2025-06-102025-06-102025-04-14https://hdl.handle.net/2437/391070A dolgozat kutatásának középpontjában áll annak vizsgálata, hogy a végzős diákok milyen problémaalapú feladatmegoldó képességgel rendelkeznek matematikából, milyen típusú feladatok megoldását kedvelik. Felvetéseinket, mely szerint a végzős évfolyamon tanulók inkább azokat a problémákat kedvelik, melyek egyértelmű utasítást tartalmaznak a feladatok megoldására, bebizonyosodott. Kérdőívek elemzésével és a valós élet által kreált problémák megoldására beadott tanulói munkák elemzésével feltevéseinket igazoltuk, illetve további következtetéseket is levontunk. Fontos, hogy a diákok jó szövegértéssel, kitartással, kreativitással rendelkezzenek a sikeres problémamegoldás érdekében.53 oldalhuproblémaalkotás, problémamegoldás, térgeometriaA problémaalapú feladatmegoldás bemutatása, elemzése és használata a középiskolai térgeometria témakörébenMatematikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.