Erdei, GáborNagy, Petra2015-04-092015-04-092015-04-09http://hdl.handle.net/2437/208937Szakdolgozatomban a ma már önkéntesen működő Magyar Honvédségben megtalálható képzésformákat, az azok keretében működő felnőttképzést vizsgáltam meg, melyek révén a szervezet folyamatosan biztosítani tudja a számára szükséges mennyiségű és minőségű állományt. A tanulmányomban bemutatom a katonai toborzást, a honvédség humánstratégiáját, a teljes iskolarendszerű- és iskolarendszeren kívüli felkészítést, azok sajátosságait. Katonákkal készített interjúk elemzésével jelenítem meg a haderőben működő személyzetfejlesztést, amely biztosítja, hogy a szervezet érdeke mindig összhangban legyen a munkavállalók törekvéseivel. A dolgozat olvasója megismerheti, hogy a mára kialakult katonai oktatási intézményrendszer valamint a megfogalmazott életpályamodell milyen módon segíti és biztosítja az egyének karrierépítési terveinek megvalósulását. Ezen kívül képet kaphat arról, hogy a sereg speciális felnőttképzési rendszere révén a profi katonák magas szintű szakmai tudással rendelkeznek és kellően motiváltak feladataik végrehajtására. Ennek eredményeképpen képesek megfelelően reagálni Magyarország közvetlen környezetében, vagy akár távolabbi helyszíneken kialakuló válsághelyzetekre is.59hukatonai felnőttképzéshonvédséghumánstratégiaszemélyzetfejlesztéstoborzásMagyar HonvédségNemzeti Közszolgálati EgyetemAltiszti AkadémiaA katonai felnőttképzés helye és szerepe az önkéntesség elvén működő Magyar Honvédség humánerőforrás gazdálkodásábanDEENK Témalista::Neveléstudomány