Enterszné Kocsis, ZsófiaSzilágyi, Beatrix2025-06-262025-06-262023-01-16https://hdl.handle.net/2437/394646Hazai és nemzetközi szakirodalom egyre inkább foglalkozik azzal, hogyan lehet hatékonyan tanítani és motiválni a mai generációt, hogyan lehetne reagálni a 21. század kihívásaira, a változó tanulási környezetekre és a tanulók változatos összetételére. A hazai eredmények szerint a kémia az egyik legkevésbé kedvelt tantárgy a diákok körében. Kutatásunkban a játékra, mint motivációs tényezőre helyezzük a hangsúlyt. Egyik hosszú távú célunk, hogy pozitívan befolyásoljuk a tanulók kémiához való hozzáállását. A cél elérése érdekében a társasjáték-pedagógiát vettük alapul, és kifejlesztettük a Chem on! Mi a reakciód? nevű saját készítésű kémia társasjátékot. A tervezés során arra törekedtünk, hogy a természettudományos ismereteket szórakoztató módon adjuk át. A tanulók kémiával kapcsolatos attitűdjeit és a társasjátékkal kapcsolatos tapasztalatait kérdőív segítségével vizsgáltuk (n=41). Továbbá interjúkat készítettünk a diákok szaktanáraival a társasjáték-pedagógiáról és magáról a játékról. Az eddigi eredményeink biztatóak: a tanulók többségének tetszett a társasjáték, és szívesen használná a jövőben is. A tanárok válaszai megerősítették, hogy van kereslet a társasjátékokra, és látnak lehetőséget az osztálytermi társasjáték-pedagógiában. A tapasztalatok alátámasztották, hogy érdemes további kutatásokat végezni, hiszen ezzel az innovatív módszerrel talán népszerűbbé tehetjük a kémia tantárgyat a diákok körében.71hugamifikációtársasjáték-pedagógiakémiaChem on! Mi a reakciód? Saját készítésű kémia társasjáték tesztelésének első eredményeiNeveléstudományKémiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.