Murányi, IstvánFicsor, Annamária2019-05-172019-05-172019http://hdl.handle.net/2437/267830: A dolgozat első része a devianciákat és azok hátterében meghúzódó elméleteket ismerteti általánosságban. Erre épülően a következő rész a szenvedélybetegségek fajtáiról, általános ismertetőjeleiről, tüneteiről szól, valamint a lehetséges rehabilitációs módszerekről. Nagy szerepet kapnak a szociális tényezők, ezen belül is a család, különösképpen az anya, a kortárs csoportok és az iskola. Az interjúk leginkább arra fókuszálnak, hogy az iskola maga milyen értékrendet közvetít, mennyire törekszik a prevencióra, és ezeknek a törekvéseknek milyen a megítélése a diákok szemszögéből. A másik oldalról pedig, hogy mi az, amit a tanárok szeretnének átadni, elérni, illetve milyen módszereket látnának célravezetőnek. A következő részben a szociális munkás preventív feladatairól van szó, valamint, hogy a szakma mely területei foglalkoznak leginkább prevencióval. A dolgozat befejezésében pedig magáról a prevencióról és annak fontosságáról esik szó. Illetve, hogy vannak olyan preventív tevékenységeket végző szervezetek, amelyek a prevenciót a manipuláció egyik eszközeként használják fel, a fiatalok öncélú befolyásolásának céljából.40huprevenciószenvedélybetegségegészségmagatartásA kockázati magatartás kialakulásának főbb szociális okai és prevenciós modellekDEENK Témalista::Társadalomtudományok