Szöőrné, Antal IlonaCsipkés, Lujza2009-03-252009-03-2520082009-03-25http://hdl.handle.net/2437/80591Dolgozatom készítése során arra próbáltam megtalálni a választ, hogy milyen formában jelenik meg a környezetvédelem a középiskolai oktatásban. Ennek érdekében összeállítottam egy kérdőívet is, mely huszonöt kérdésből áll. Ennek főbb témái az általános tudás felmérése mellett a tanulók véleményének megkérdezésére is kiterjedt.A dolgozatom végén azt a következtetést vontam le, hogy az általános iskolákban ugyan megvannak a környezet-centrikus nevelés alapjai, viszont ez kevés ahhoz, hogy a gyerekben kialakuljon, és rögződjön környezetünk védelmének fontossága. A középiskolai oktatásban pedig szinte egyáltalán nincs meg a természet-, illetve a környezet-központúság. Ha esetleg megjelenik is, eltörpül amellett a tudásanyag mellett, amelyet a diákok elsajátítanak tanulásuk közben.47 p.hukörnyezeti neveléskörnyezetvédelemközépiskolatudásfelmérésA környezetvédelem megjelenése a középiskolai oktatásbanEnvironment Protection in Secondary School-