Nagy, OrsolyaKeresztesi, Anna Ildikó2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395005A záródolgozatom témájául a fiatalkorúak közösségimédia-használatát, használati szokásait választottam. A témán belül megvizsgáltam, hogy a fiatalok mire használják a közösségi médiát, melyek a kedvenc közösségimédia-felületeik, mennyire tudatos felhasználók az online térben, valamint azt, hogy milyen befolyással vannak rájuk az influencerek. Az empirikus kutatásom során kérdőíves felmérést végeztem. A közösségi médiában, a szakdolgozatokhoz és záródolgozatokhoz készült kérdőívek megosztására szolgáló Facebook-csoportokban osztottam meg a kérdőívet, valamint egy technikumban is. Három hipotézist állítottam fel kutatásomban. Összességében kiemelendő, hogy a 13-18 éves korosztály a szabadidejük egy jelentős részét közösségimédia-oldalakon töltik. Jelentős befolyással vannak rájuk az influencerek, ami akár a vásárlási szokásaikban is megmutatkozik. Ez a korosztály, már sokkal tudatosabban és magabiztosabban használja ezeket a platformokat, mint az idősebb generáció tagjai.36huközösségi médiafiatalkorúakFiatalkorúak közösségimédia-használataTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.