Pántya, JózsefKovács, Robertina2015-05-112015-05-112015-04-07http://hdl.handle.net/2437/212551A szociális érzékenységet vizsgáltuk meg a SoMi teszttel, úgy, hogy a kísérleti csoportunkat hatalommal előhangoltuk, míg a kontrollcsoportot nem. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az, ha valakit a hatalom témájával előfeszítünk, mennyiben befolyásolja az ő döntését. A hatalmi előhangolás előtt megmértük a társas értékorientációt, a machiavellizmust, a diszpozicionális irigységet, és azt, hogy a kitöltő inkább prevenció vagy inkább promóció fókuszú személy-e. Az előhangolás önmagában nem teljesült, viszont érdekes, interaktív eredményeket hozott, egyrészt a machiavellizmussal, másrészt a machiavellizmussal és az irigységgel. Mivel ez egy nem viselkedéses adatokat produkáló tanulmány volt, hanem kérdőíves, lehet, hogy a machiavellizmus hatása – várakozásunkkal ellentétben - azért nem volt kiugró, mert valószínűleg kontextus kellett volna. Az alkalmazott előhangolási mód csak egy a több lehetséges közül, ezért ajánlatos lehet más módszerekkel is megismételni a vizsgálatot.47huszociális érzékenységmachiavellizmustársas értékorientációdiszpozicionális irigységhatalmi előhangolásprevenció és promóció fókuszú gondolkodásmódA szociális érzékenységet befolyásoló diszpozicionális és kontextuális tényezőkA Borderline személyiségzavar egyéni és társadalmi hatásaiAz agresszió és a proszociális viselkedés fejlődéseAz alvászavar és a depresszió kapcsolataDEENK Témalista::Pszichológia::Szociálpszichológia