Oláh, Bertold2024-07-302024-07-302021-12-06Debreceni szemle, Évf. 29 szám 4 (2021) , 429-4381218-022Xhttps://hdl.handle.net/2437/377496A 2020 - as évre kiteljesedő, és azt végérvényesen fémjelző koronavírus - járvány gyökeresen, villámcsapásszerűen változtatta meg az emberek fogyasztási szoká sait. A válság az otthonai k ba kényszerített emberek fogyasztását természetszerűen csökkentette, és a konzervatívabb költési szokásokból, a válság elősz elét megérző emberek megnövekedett megtakarítási hajlandóságából egyenesen következett a kínálati oldal rosszabb helyzetbe kerülése is. A COVID - 19 okozta válság azonban az eddigiektől eltérően egy korábbinál is globalizáltabb, és ami talán még fonto sabb, v égletekig digitalizált világot ért. A fogyasztási volumenek és szerkezetek átalakulása, határozottan öröksége lehet ennek az időszaknak, átalakítva a piaci status quot 2021 - től.application/pdfglobalizáció hatása az online fogyasztásra 2021-benfolyóiratcikkOpen Accesshttps://doi.org/10.59424/debreceniszemle/2021/29/4/429-438Debreceni szemle429Debr. szle.1588-029X