Mező, KatalinRomán, Tímea2017-04-182017-04-182017http://hdl.handle.net/2437/238184A dolgozat a mozgássérült gyermekek neveléséről szól, ezen belül is az óvodán belüli nevelésükről. Az első részben, szó esik a fogyatékossággal élők fogalmának meghatározásáról, a fogyatékossági típusokról, a fogyatékossággal élők helyéről, valamint szerepéről a családban. Továbbá szó esik még, a korai fejlesztésről, óvodai nevelésről, a szomatopedagógia fogalmáról, tartalmáról, a mozgássérülés következményeiről, osztályozásáról. Kifejtettem a szomatopedagógiai általános elveit, mozgásnevelés általános formáit, mozgáskorlátozottak rehabilitációját. Továbbiakban, a második részben interjút készítettem, egy mozgáskorlátozott gyermek gyógypedagógusával, valamint a gyermek szüleivel.37huóvodai nevelésmozgássérültekfogyatékosságkorai fejlesztésMozgáskorlátozott gyermekek nevelése az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány