Szombati, BélaDemeter, Orsolya2007-07-242007-07-2420072007-07-24http://hdl.handle.net/2437/2708Dolgozatomat az Európai Unió gazdasági és szociális összetartására, a különbségek csökkentésére irányuló törekvés, és az ezt segítő regionális politika bemutatásával kezdtem. A területfejlesztés egyik fontos eszköze a régiómarketing, amelynek tudatos tervezése javíthatja a régió piaci pozícióját, elősegítheti az optimális fejlődést, és segítheti a célok megvalósításának ellenőrzési folyamatát. Az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség által készített regionális marketingstratégia alapján mutatom be a régiómarketing egyes lépéseit, és a régiónk erre vonatkozó lehetőségeit. Külső konzulensem, Balázsy Eszter, az ÉARFÜ projekt menedzsere segítségével a Debreceni Egyetem hallgatói körében készítettem egy felmérést a régióval, illetve a régiómarketinggel kapcsolatos ismereteikről, véleményükről. Válaszaikat, meglátásaikat beépítettem a dolgozatba, kiegészítettem velük a SWOT analízist, és felhasználtam a konklúzió kidolgozásában. Marketing szempontból a közeljövő fontos feladata, hogy az egyes régiók értékeikkel, lehetőségeikkel váljanak ismertté, vonzó célterületté a befektetők és turisták számára.68556981 bytesapplication/pdfhurégiómarketingregionális marketingstratégiaÉszak-Alföldi RégiórégióRégiómarketing – Az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség marketingtevékenységeRegionális fejlesztés -- MagyarországRegional development -- Hungary.Marketing