Biró, PiroskaNagy, Evelin2016-12-072016-12-072016-12-06http://hdl.handle.net/2437/233065A XXI. században már az emberek életében létszükséglet lett az informatika, már olyannyira, hogy el sem tudnánk képzelni nélküle az életünket. Gondoljunk csak arra, hogy amikor reggelente szól az ébresztő, az első dolog számunkra az, hogy kinyomjuk azt a telefonunkon, megnézzük kaptunk-e üzenetet a közösségi hálózatokon, hívott-e minket valaki, esetleg kaptunk-e e-mailt. Ezzel a pár mozdulattal is láthatjuk, hogy az informatika mennyire szerves része az életünknek, akaratlanul is beívódik a minden napjainkba, még azoknak az embereknek is, akik szerint nem használnak semmilyen technológiát. Ha csak kilépünk az utcára, a programvezérelt jelzőlámpa segít biztonságosan elérni az úti célunkat, de nem kell ehhez kitennünk a lábunkat az ajtón, elég csak az „okos” eszközeinkre gondolni, amik megkönnyítik az életünket, például a hűtőnk jelez, ha sokáig hagytad nyitva az ajtaját és „szól”, ha lejárt az egyik étel szavatossági ideje. A mai világban már lehetetlen a használatától elhatárolódni, mivel minél jobban fejlődik a technológia, annál jobban érezzük szükségét annak, hogy a legújabb eszközöket, újításokat a magunkénak tudhassuk. Lényeges dolognak tartom tehát, hogy a szülők, oktatók, gondozók már kisgyermekkortól használják a tanulást segítő informatikai oktatóprogramokat, segítsék a gyerekeket a használatukban. Minél rutinosabban el tudják sajátítani a számítógép adta lehetőségeket, annál könnyebben tudnak majd érvényesülni a mindennapokban.54huElemzés, ProgramelemzésAz információs és kommunikációs eszközök használata a matematikaoktatásbanDEENK Témalista::Matematika