H. Tóth, István2021-08-132021-08-132016-06-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 2 szám 2 (2016) , 23-39https://hdl.handle.net/2437/321178The central question of this study is how 9-12 years old students are able to understand the relation between short proverbs and longer texts. Sample: n = 415 (9-12 years old) students. Method: reading fables and matching correct proverbs to the content, the meaning of tales, legends, or fables. Results: most of the students achieved low results as they can not understand the relation between a short proverb and a longer tale or legend.E tanulmány központi kérdése, hogy a 9-12 éves tanulók képesek-e megérteni a rövid közmondások és a hosszabb szövegek közötti kapcsolatot. Minta: 415 (9-12 éves) tanuló. Módszer: tanmesék/mondák olvasása és helyes proverbiumok kapcsolása (választása) a mesék/legendák tartalmához. Eredmények: a tanulók kritikus tömegének alacsony a teljesítménye. Nem értik a kapcsolatot a rövid proverbiumok és a hosszabb mesék/legendák között.  application/pdfL1 learningreading culturereading comprehensionproverbsanyanyelv-pedagógiaolvasáskultúraszövegértésproverbiumok9–10 ÉS 11–12 ÉVES TANULÓK VISZONYULÁSA KÖZMONDÁSAINKHOZ, SZÓLÁSAINKHOZ, SZÓLÁSHASONLATAINKHOZfolyóiratcikkOpen Access2016https://doi.org/10.18458/KB.2016.2.23Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat22Különleges Bánásmód2498-5368