Földi, KataBáti, Erzsébet2025-01-132025-01-132024https://hdl.handle.net/2437/384827A kutatásom fő célja volt, hogy átfogó képet kaphassak a bioélelmiszerek hazai piacáról, a fogyasztás jellemzőiről, valamint a biocímkék általános ismeretéről. Az ökológiai termelésből származó élelmiszer egyre nagyobb térhódítása figyelhető meg Magyarországon is, amelynek véleményem szerint fő oka az egészséges életmód iránti egyre nagyobb igény. A kutatás középpontjában a hazai fogyasztók vásárlási- és fogyasztási szokásai, valamint a vásárlást ösztönző motivációk és attitűdök megismerése, a termékek és a biocímkék ismerete állt. Mind a szekunder, mind a primer kutatásom alapján arra a következtetésre jutottam, hogy manapság a biotermékek fogyasztásával kapcsolatban a legmeghatározóbb szempontok az ár mellett az egészséges életmódra való törekvés, a tájékozottság, valamint a bizalom. A vásárlók egyre nagyobb hányada számára fontos az egészséges életmód és a környezetvédelem. Ezen fogyasztói réteg folyamatosan növekszik, amely jelentős hatást gyakorol a fogyasztói szokások változására.75hubiotermékekbiocímkékA biotermékek fogyasztási jellemzői, a biocímkék ismerete hazánkbanKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.