Pusztai, GabriellaSzabó, Patrik2014-04-292014-04-292014-04-292014-04-29http://hdl.handle.net/2437/190735Kutatásunk során a debreceni kisiskolás diákok szabadidős tevékenységeinek feltárását céloztuk meg. A vizsgálati populációt négy debreceni iskola tanulói bázisa képezte. Alapvetően két időszakot különítettünk el a szabadidő idő-dimenzióit illetően, úgy, mint hétköznapi és hétvégi szabadidő. Összehasonlításokat végeztünk a populációt illetően két csoportosítási szempont szerint, amik a következők voltak: sportoló és nem sportoló; lakásban és kertes házban élő diákok. Kutatásunk során olyan kérdésekre kerestük a válaszokat, mint a sportolóvá válás háttértényezői, illetve a sportolói lét hatása a szabadidőre. Elemeztük a lakóövezet és lakókörnyezet szabadidős tevékenységre gyakorolt hatásait is. Külön kutatási blokkot képeztünk a szabadidőben folytatott társas szerepvállalások megismerésének érdekében is. Kutatási eredményeink elsősorban a kulturális tőke közvetett hatásáról számoltak be. Annak pozitív hatását ismerhettük meg a sportolóvá válás és a szabadidős rekreációs tevékenységek vizsgálata során is egyaránt. A társas tevékenységek elemzése során a testvérek és a kortársak aktív szerepvállalását tapasztaltuk, amit pozitív szocializációs folyamatként értelmeztünk.105huszabadidőrekreációsporttechnikai tevékenységSportolói lét, szabadidő és rekreáció vizsgálata debreceni kisiskolások körébenSzociokulturális, környezeti hatások és összefüggésekDEENK Témalista::Neveléstudomány