Péter-Szarka, SzilviaNagy, Anna Krisztina2013-05-122013-05-122013-04-022013-05-12http://hdl.handle.net/2437/167822Dolgozatomban igyekszem átfogó képet adni a középiskolások számára szükséges tanulási készségekről, amelyek segítségével a 21. században az életben és a karrierjük során egyaránt helyt állhatnak. Ezeknek a „21. századi készségeknek” a kialakítását segítik az iskolában gyakran átélt flow-élmények, a kreativitás kibontakozását támogató környezet valamint a pozitív iskolai klíma. Munkám során felvázolom a mindezen ígéreteket beváltó iskola képét: a 21. századi készségekre nevelő, flow-oktatást megvalósító, kreativitást, kreatív és pozitív tanítási környezetet támogató oktatási intézményeket. Kutatásom során e jelenségek közti kapcsolatok, és nembeli, tagozatokat érintő, tanulmányi eredményekkel összefüggő különbségek feltérképezésére törekszem. Hipotéziseimet a vizsgálóeszközök által önmagukban felmutatott eredmények, a kérdőívek és tesztek egymással való kapcsolatának feltárására, és a populációt jellemző vonatkozások (nem, tanulmányi átlag, tagozat) köré építettem.52huflowkreativitáskreatív klímatanítási klímaÁramlat-élmény, kreativitás, pozitív tanítási és kreatív klíma, mint a 21. századi tanulási folyamat meghatározóiDEENK Témalista::Pszichológiano_restriction