Bíró, ZsoltSzabó, FruzsinaKiss, Zsófia2017-05-162017-05-162017http://hdl.handle.net/2437/240436A dolgozatban bemutatott tanulmány összefoglaló képet nyújt az érzelmi és/vagy viselkedéses zavarokkal élő gyermekeknek szóló programokról. Ezek a programok (tréningek) a társas készségeiket fejlesztik első sorban, mely hozzájárulhat az egyén önbecsüléséhez is. Betekintést kapunk az elméleti háttérről, a zavarok jelenségéről, többek között az ADHD-ról, ASD-ről, valamint az önbecsüléssel kapcsolatos problémákról. Az SST tréning olyan, pozitív eredményeket mutató eljárások egyike, mely segítséget nyújt a zavarral élő gyerekeknek. A tréning megtanítja, hogyan kell kommunikálni, problémákkal szembenézni. Klinikai és nem klinikai populációkban is tesztelték az SST programokat, melyek eredményei, hogy mindenképpen javul a társas helyzet, ill. csökken a társas izoláció is. A programok fontos szempontja, hogy (kis vagy nagy) csoportokban történnek a tréningek, és kap-e mellé a gyermek egyéni terápiát is.25hutársas készségADHDtréningdeficitSSTTársas, érzelmi és viselkedéses zavarral küzdő gyerekeknek szóló Kooperatív csoportjáték, Társas készség tréning – Valamint hatásuk az önbecsülésre és társas készségekreDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia