Pálfi, SándorTóth, Tünde Irén2016-04-282016-04-282016-04-28http://hdl.handle.net/2437/225896Dolgozatom célja, hogy bebizonyítsam, a táblajátékok rendszeres alkalmazásával fejleszthető a tanulók figyelme és emlékezete. Dolgozatom első részében az alulteljesítés fogalmát, kialakulásának okait, mérési lehetőségeit, az alulteljesítő tanulók személyiségének jellemzőit mutatom be. Az alulteljesítés megszüntetésének lehetőségeit sorolom fel, az énkép-, a motiváció fejlesztését, a pedagógus és a kortársak szerepét. A táblajátékok fejlesztő hatását ismertetem, valamint a Hejőkeresztúri-modellt mutatom be. A tanulási kudarcok, a figyelem és az emlékezet elméleti hátterét is részletezem. Végül pedig a vizsgálatom eredményeit, azt, hogy milyen fejlesztő hatással van a táblajáték rendszeres alkalmazása a figyelemre és az emlékezetre.50hualulteljesítéstanulási zavarfigyelememlékezettáblajátékFigyelem, emlékezet és táblajátékDEENK Témalista::Neveléstudomány