2008-11-202008-11-20963463883Xhttp://hdl.handle.net/2437/22863E könyv célja, hogy nagyító alá vegye a kiegyezés utáni - és sok esetben méltánytalanul elfelejtett - magyar neveléstudósok elméleti munkásságát. Ezen belül folyamatában kívánja rekonstruálni, hogy műveikben hogyan alakult a nevelésfilozófiai eszmerendszer. Ez az elméleti vizsgálódás az említett területen fel kívánja ölelni a kiegyezéstől egészen a XX. század végéig terjedő időszak történéseit. Rendhagyó a könyv szerkezete abban a tekintetben, hogy a különböző fejezetek összefoglalói elöl, és nem a fejezetek végén helyezkednek el. Elkerülendő ugyanis, hogy az olvasót rögtön a "mély vízbe dobja", fokozatosan kívánja bevezetni a neveléstudósaink gondolatrendszereinek részleteibe. Rendhagyó a könyv szerkezete abban a tekintetben, hogy a különböző fejezetek összefoglalói elöl, és nem a fejezetek végén helyezkednek el. Elkerülendő ugyanis, hogy az olvasót rögtön a "mély vízbe dobja", fokozatosan kívánja bevezetni a neveléstudósaink gondolatrendszereinek részleteibe.963463883Xhttp://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+MOKKAN0004378174MOKKAN0004378174