Barzó, TímeaJakab, Judit2012-05-022012-05-0220122012-05-02http://hdl.handle.net/2437/128258Az elmúlt évtizedekben a társadalom egészében végbement szociológiai változásoknak köszönhetően az orvos, egészségügyi ellátó személyzet és a páciensek kapcsolata is radikálisan átalakult, a szereplők elidegenedtek egymástól. Másrészt a mai fogyasztói társadalomban a beteg egyre inkább az egészségügyi szolgáltatás vásárlójaként lép fel és az egészségügyben dolgozóktól partneri viszonyra épülő szolgáltatást vár el. A betegeknek a magas technikai színvonalon álló, specializálódott egészségügyben ma már igényük van arra, hogy az őket érintő egészségügyi döntéshozatalokban aktívan részt vegyenek. Mindez oly módon érhető el, ha a páciensek az őket érintő eljárásokról, beavatkozásokról elegendő és megérthető információt kapnak az egészségügyi szakemberektől, ezáltal a számukra legmegfelelőbb döntést hozhatnak.71 p.hubetegjogtájékoztatásA betegjogok érvényeíthetőségének jogi garanciái, különös tekintettel a tájékoztatás jogáraDEENK Témalista::Jogtudomány::Polgári jog