Pánovics, JánosLámfalusi, CsabaKalina, László2014-05-202014-05-2020142014-05-20http://hdl.handle.net/2437/192705Csoporttársammal, Kalina Lászlóval az az ötletünk támadt, hogy szakdolgozati munkánk közös célja legyen egy olyan játékportál megvalósítása, amely egyszerre ötvözi a közösségi és szórakozásorientált portálok előnyeit, szolgáltatásait. A közösen fejleszteni kívánt portálunk elsősorban az internetes játékokat kedvelő felhasználókat célozza meg szolgáltatásaival. Az oldalunk az alap közösségi szolgáltatások – mint például a regisztráció, profilkészítés, ismerőskeresés, üzenetküldés, közös üzenőfal – mellett speciálisabb funkciókat is nyújt a regisztrált tagoknak, mint például a portálon található játékok használata, ismerősökkel közösen történő játék és statisztikák gyűjtése a felhasználók játékokban nyújtott teljesítményéről. László foglalkozott elsősorban a portálunk webes felületével és szolgáltatásainak implementálásával, én pedig a játékok fejlesztésével járultam hozzá a közös munkánk elkészültéhez. Ezért ebben a szakdolgozatban a munkának a rám eső részéről kívánok írni, ezen belül is általánosságban az általam használt Java Applet technológiáról és az Apache MINA hálózati kommunikációs keretrendszerről, majd a két fejlesztett játékról, a Reversiről és a Soccerről. Mindkét játék esetén célom volt az egyjátékos, illetve a többjátékos mód megvalósítása. Míg az egyjátékos mód esetén a mesterséges intelligencia programozása, a többjátékos mód esetén pedig a hálózati kommunikáció kezelése jelentette az igazán nagy kihívást. Ebben a szakdolgozatban az alkalmazott technológia és keretrendszer mellett az említett kihívásokra adott megoldásaimat is részletesen tárgyalni fogom.48huJava appletApache MINAmesterséges intelligenciareversiJátékportál fejlesztéseDEENK Témalista::InformatikaDEENK Témalista::Informatika::Informatikai rendszerek