2022-06-172022-06-17http://hdl.handle.net/2437/335467Efficient communication between school and family is prerequisite and an essential part of developing effective parent-teacher partnerships. The study analyzes that the five parental communication patterns (active-positive; active-negative; passive-positive, passive-negative, communication-literate and flexible parents) created by Palts and Harro-Loit (2015) how and in what extenr is present in teacher-parent communication in the Kászon region. The passive-positive and passive-negative parent types are the most common in the study area.Az iskola és család közötti hatékony kommunikáció előfeltétele és elengedhetetlen része a hatékony szülő-oktató partnerségek kialakításához. A tanulmány azt elemzi, hogy a Palts és Harro-Loit (2015) szerzőpáros által megalkotott öt szülői kommunikációs minta (aktív pozitív; aktív-negatív; passzív-pozitív és passzív-negatív, kommunikációban jártas rugalmas szülők)  Kászon-térségben hogyan van jelen és milyen mértékben a pedagógus-szülő kommunikációban. A vizsgált térségben leggyakoribb a passzív-pozitív, valamint a passzív-negatív szülőtípus.application/pdfCopyright (c) 2022 Acta Medicinae et Sociologicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0parental involvementparent-schoolcommunicationcommunication patternsszülői bevonódásszülő-iskolakommunikációkommunikációs mintákSzülői segítségnyújtás az iskolai tanulmányi feladatok teljesítésében - Szülői kommunikáció – II. Részinfo:eu-repo/semantics/article