Illyésné, Cservenyák KatalinÁkli, Regina2013-01-142013-01-142012-12-102013-01-14http://hdl.handle.net/2437/156072Jelen dolgozatom megírására a Fazekas Mihály Gimnáziumban eltöltött tanítási gyakorlatom alatt összegyűjtött ismeretek, élmények és tapasztalatok inspiráltak. Összesen 4 osztályban volt szerencsém tanítani, amelyekben túlnyomó részben pozitív hatások értek. A gyakorlatom során számtalan módszerrel és tananyaghoz kapcsolódó feladatsorral készültem az adott órákra. Már az elején próbáltam a 4 osztály közül kiszűrni, hogy melyik lenne alkalmas arra, hogy szakdolgozatomat a náluk megtartott óra alapján összeállítsam. Az első héten nem jutottam döntésre, hiszen számtalan nehézséggel szembesültem. Többek között meg kellett ismernem az osztály összetételét, megjegyezni a neveket és kiszűrni a gyengébb, erősebb tanulókat valamint azokat, akik különös érdeklődést mutatnak a német nyelv iránt. Erre azért volt szükség, hogy egyrészt lássam, milyen módon fogom előkészíteni a tananyagot, másrészt milyen arányban számíthatok a tanulók aktivitására. Választásom végül a 11.d osztályra esett, hiszen egy nagyon fegyelmezett osztályról van szó és különösen nagy segítséget jelentett, hogy velük egész órán bátran tudtam németül kommunikálni, hiszen mindent értettek és mindenre reagáltak németül.39hua tanóra tervezésetanóra bemutatásaEgy tanítási óra bemutatása és elemzéseDEENK Témalista::Neveléstudomány