Gortka- Rákó, ErzsébetMatisz, Noémi2018-04-112018-04-112018-04-11http://hdl.handle.net/2437/249377Az Európai Unió az Európa 2020 stratégiájában célként fogalmazta meg az alacsony iskolai végzettségű, középfokú végzettség/szakképzettség nélküli iskolaelhagyók csökkentését, mely cél eléréséhez az Útravaló Ösztöndíjprogram is hozzájárul. Azonban, a tanulói létszámok expanziója és a tanulók lemorzsolódásának hatása miatt, ez nagy kihívást jelent elsősorban a szakképző intézményeknek. Dolgozatomban az elmúlt évek Útravaló Ösztöndíjprogram eredményeinek adatait dolgoztam fel. Abból a célból, hogy mennyire felelnek meg az elvárásoknak, a célkitűzéseknek és, hogy mennyire valósulnak meg a fejlesztések. A téma aktualitását az adja, hogy a beiskolázás mellett, kiemelt figyelmet kell fordítani a már bekerült tanulók előrehaladásának és középfokú végzettséghez/szakképzettséghez jutásának elősegítésére. A kutatásom célja az volt, hogy képet kapjak az Útravaló Ösztöndíjprogram alprogramjaiban részt vevő hátrányos helyzetű tanulók eredményeiről, összefüggést keresve a családi háttér és az iskolai eredményesség között. Továbbá azt vizsgáltam, hogy milyen tényezők okozzák az ösztöndíjas tanulók ösztöndíjas jogviszony megszűnését.46huhátrányos helyzetesélyegyenlőségÚtravaló ÖsztöndíjprogramÚtravaló Ösztöndíjprogram eredményeinek bemutatása2011-2017DEENK Témalista::Neveléstudomány