Énekes, András ElődSimon, Kristóf2025-06-302025-06-302025-04-11https://hdl.handle.net/2437/395014A záródolgozat a trap zene társadalmi és kulturális jelentőségét vizsgálja az amerikai „hood culture” kontextusában, feltárva, hogyan válik a zene a túlélés, felemelkedés és önreprezentáció eszközévé a marginalizált közösségek számára. A dolgozat a trap műfaj történeti gyökereit a hip-hop és a gangsta rap hagyományában helyezi el, különös tekintettel Atlanta szerepére mint a trap szülővárosára. Elemzi a műfaj hangzásbeli és nyelvi sajátosságait – például a triplet flow-t, az ad libeket és az autotune-t – valamint az előadók narratíváit, amelyek a gettó valóságából való kitörés mítoszát közvetítik. A dolgozat bemutatja a műfaj társadalomformáló erejét a George Floyd-ügy és a Black Lives Matter mozgalom kontextusában, továbbá kitér a trap globális hatására is. A záródolgozat személyes ihletésű: a saját zenei tapasztalataimon keresztül reflektálok arra, miként vált a trap a modern hip-hop domináns hangjává – nemcsak zenei stílusként, hanem társadalmi megszólalásmódként is.27huTrap zeneHip-hop kultúraHood cultureZenei narratívaGettókultúraAfroamerikai közösségekAtlanta zenei színtérGangsta rapAz amerikai hood culture és trap zene: A túlélés és siker narratíváiHood Culture and Trap Music in America: Narratives of Survival and SuccessTársadalomtudományokKultúratudományMűvészetek::ZenetudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.