Vargáné Nagy, AnikóHamar, Boglárka Enikő2025-06-112025-06-112024https://hdl.handle.net/2437/391377A szakdolgozat a sajátos nevelési igényű gyermekek szüleinek megküzdési stratégiáinak, valamint a gyógypedagógusokkal való kapcsolatuk szerepének feltárását mutatja be. A szakdolgozat célja a szülők és gyógypedagógusok közötti kapcsolat és együttműködés természetének elemzése, különös tekintettel arra, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő szülők milyen megküzdési stratégiákat alkalmaznak, és milyen módon járulnak hozzá a gyógypedagógusok az érzelmi támogatás és szakmai iránymutatás biztosításával. Ezen téma aktualitását az adja, hogy napjainkban egyre nagyobb figyelem összpontosul a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatására a közoktatásban és a szociális ellátás területén egyaránt, illetve a szülői szerep felértékelődése is központi téma lett a gyermeknevelés kapcsán. A befogadó oktatás és a sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása nem csupán szakmai kérdés manapság, hanem társadalmi jelentőséggel egyaránt bír.70huSNIcsaládgyermekSajátos nevelési igényű gyermekek hatása a családra gyógypedagógus szemszögbőlNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.