Horváth, VincénéEnyedi, Katalin2009-10-212009-10-2120092009-10-21http://hdl.handle.net/2437/89615A speciális szakiskolákra általánosan jellemző, hogy nem az iskola célkitűzései szerint válogatják az oda felveendő tanulókat, hanem a felvett tanulók jellegzetességeihez igazítják az iskola célkitűzéseit. A speciális szakiskola olyan funkciókat is betölt, amelyre ma más intézmények nem képesek. Diplomamunkámban egy hasonló elemzés elkészítésére tettem kísérletet a nyírbátori Éltes Mátyás speciális szakiskolai intézményegységben. Vizsgálataim tárgyát képezi a speciális szakiskolai képzés megoldatlan problémáinak: a túlkorosság, lemorzsolódás okainak – vizsgálata az intézményen belül. Hipotéziseimet a speciális szakiskolák széles körű elemző kutatásaira alapozva építettem fel. A vizsgálatom módszeréül a kérdőívezést és az interjúkészítést használtam. Természetesen az általam készített elemzés mivel csak tanulói szemszögből enged rálátást a témára, nem teljes körű, de úgy gondolom ennek ellenére is sikerült rámutatnom az iskolán belüli képzés néhány sarkalatos problémájára, fejlesztendő területeire, valamint betekintést adnom a speciális szakiskola életébe, sajátosságaiba.54 p.huelégedettség-mérésÉltes Mátyás Speciális Szakiskolai IntézményegységszakoktatásAz Éltes Mátyás Speciális Szakiskolai Intézményegység helyzetképe a speciális szakiskolai hálózatban.