Teperics, KárolyJenei, Ilona Edina2019-01-072019-01-072018http://hdl.handle.net/2437/262865Dolgozatomban a földrajzoktatást szerettem volna bemutatni történelmi áttekintéssel. Évszázadok során megfigyelhetjük, hogyan nőtte ki az asztronómiából és a geometria segédtárgyából önálló tantárggyá magát. Köszönhetően a fokozatos oktatási szemléletmód váltásnak és a külföldi befolyások hatásának, hogyan kerültek bevezetésre a tankönyvek és egyéb eszközök a tanításba. Az iskolarendszer megreformálása és a kerettantervek hogyan járultak hozzá a szemléletmód váltáshoz. A szaktanári képzést hogyan tudták az oktatáshoz kapcsolódóan bevezetni. Sokat segítettek az évek során olyan fontos rendeletek, mint a Ratio Educationis bevezetése vagy a központi tantervek megalkotása. A rendszerváltás nagy lehetőséget hozott a földrajz tárgynak, a viszont órakeret visszavetette fejlődését. A NAT folyamatos változtatása és a 2016-ban bevezetett komplex természettudományi tárgy is nagy nehézséget jelent a tárgy fenntartásának.24huföldrajzNATA földrajzoktatás változása a rendszerváltás után a gimnáziumokban és szakgimnáziumokbanDEENK Témalista::Neveléstudomány