Péter-Szarka, SzilviaReinhardt, Gabriella2016-05-082016-05-082016http://hdl.handle.net/2437/226684A kutatásommal arra kerestem a választ, hogy a gyerekek gondolkodásmódja saját magukról (rögzült vagy növekedési szemlélet) hogyan befolyásolja az iskolai motivációt, önértékelést, érdemjegyeket, hogyan függ össze más személyiségvonásokkal. A hipotéziseim ezen összefüggéseket vizsgálják, azt feltételezve, hogy aki úgy tekint magára, mint fejlődni képes személyre, annál erősebb motivációt, jobb eredményeket és magasabb önbecsülést találunk. A témámhoz az alapot Carol S. Dweck kutatásai adják, fő irodalomként a Mindset (2006) című könyvét dolgoztam fel. A résztvevő diákok kérdőíveket töltöttek ki, ezeknek a feldolgozásával vizsgáltam a várt összefüggéseket. A kérdőívek kitöltésén túl a diákok előző év végi matematika és történelem jegyét kértem el. Erre azért volt szükség, mert a kutatás részeként azt is mértem, hogy a rögzült vagy növekedési gondolkodásmód mutat-e összefüggést humán és reál tantárgyakban érdemjegyekkel. A hipotéziseim többsége - ha nem is mind szignifikáns mértékben - beigazolódott.37humindsetfejlődési szemléletnövekedési szemléletrögzült szemléletiskolai eredményességönbecsüléserősségekmotivációaspirációA fejlődésorientált gondolkodásmód és az iskolai eredményesség kapcsolataAz autogén tréning hatásának vizsgálata a szülés soránGenetikai és környezeti hatások vizsgálata a kognitív funkciók működésébenKulturális különbségek a versengés és kooperáció területénDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia