Papp, IldikóTóth, Gabriella2007-01-292007-01-2920042007-01-29http://hdl.handle.net/2437/840Középiskolai matematikatanár körökben közismert, hogy a tárgy tanításán belül az elemi geometriára fordítható idő sajnos meglehetősen szűkös. Túl a téma szépségén, már csak azért is sajnálatos mindez, mert ez az a területe a matematikának, mely leginkább alkalmas a fantázia, a kreativitás, a térszemlélet fejlesztésére, ez a terület az, mely legkevésbé algoritmizálható, így a gondolkodás fejlesztésére óriási. Többek között ezért is választottam ezt a témakört a szakdolgozatomhoz. A dolgozat két fejezetből áll. Az első fejezet a témához tartozó és a középiskolai tanagyagban szereplő definíciókat, tételeket tartalmaz. Itt találunk igen egyszerű, a témához tartozó definícióknak, tételeknek csupán közvetlen alkalmazását igénylő feladatokat. A második fejezetben igen összetett, mélyebb ötleteket igénylő, nehéz feladatok részletes kidolgozását találjuk. Néhány esetben több megoldás is szerepel a kérdéses problémára, illetve egy-egy megjegyzésben a vizsgált feladattal kapcsolatos érdekességet is találunk.57501557 bytesapplication/pdfhuwordparalelogrammatrapéztéglalapnégyzetdeltoidhúrnégyszögéintőnégyszögA négyszögekkel kapcsolatos feladatokDEENK Témalista::Matematika::Geometriaip