Gergely, ÉvaBucsku, Zsófia2024-06-192024-06-192024-04-24https://hdl.handle.net/2437/373729A diplomadolgozatom a munkahelyi stressz és kiégés vizsgálatára összpontosított a pedagógusok körében. Célja az volt, hogy mind az országos, mind a helyi mintában feltárja a munkahelyi stressz és kiégés szintjét a pedagógusok körében. A kutatásnál kérdőíves felmérést és interjút alkalmaztam. összesen 124 kérdőíves kitöltő és 3 interjús résztvevő vett részt. Az eredmények azt mutatják, hogy a kimerültség érzése és a stressz számos dolgozót érint a pedagógiai intézményekben. A munkahelyi kimerültséghez hozzájáruló tényezők között szerepel a mentális kimerültség, reggeli demotiváltság, kiégés érzése, túlzott munkateher és a kemény munkavégzés. Fontos megállapítás volt, hogy egyenletlen munkaterhelés és időhiány is tapasztalható, míg a kollégák közötti jó kapcsolat, közös munka hangsúlyosnak bizonyult. Az interjúk során különböző stresszfaktorok kerültek előtérbe, például a munkatársi konfliktusok, adminisztratív terhek és a bérezés hiányossága. Az eredmények alapján javaslatokat fogalmaztam meg a vezetői támogatás, motiváció növelése, adminisztrációs terhek csökkentése és fizetések vonzóbbá tétele terén, hogy javuljon a pedagógusok munkakörülményei és jóléte, hozzájárulva a magasabb színvonalú oktatáshoz és a pedagógusok hosszú távú munkavégzéséhez.69humunkahelyi stresszkiégéspedagógusokA munkahelyi stressz és kiégés vizsgálata a pedagógusok körébenExamination of workplace stress and burnout amoung educatorsTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.