Besenczi, RenátóTóth, Csaba2020-11-182020-11-182020-11-17http://hdl.handle.net/2437/298604A 21. század egyik meghatározó, mondhatni új iparágnak a bemutatása, illetve történetének az ismertetése, hogy miből fejlődött ki. A történet után szót említek a kompetitív játékok pozitív és negatív hatásairól, többek között a gaming disorder, azaz a játékfüggőségről, játszászavarról. Majd következik a magyar emberek véleményeinek az elemzése, ami kérdőív keretein belül zajlott. Ezután, egy hasonló kérdéssorral a külföldi embereket is megkérdeztem, hogy mit gondolnak az e-sportól. A két kérdőív eredményeinek az összehasonlítását követően a Riot Web API felhasználásával készült programomat ismertetem, amit java nyelven írtam. A program által kielemeztem a hazai- és külföldijátékosok eredményeit. A részletes elemzést követően a két eredményt összehasonlítottam, hogy miben hasonlítanak, esetleg különböznek. A dolgozatom végefelé egy összefogaló részben összefoglalom a kapott eredményeket, tapasztalatokat. Az összefoglalást követi a szakdolgozatomban felhasznált külföldi forrásoknak az elérhetőségei, valamint a melléklet.69huE-sport, E-sport Magyarországon, Riot APIE-sportok Magyarországon és KülföldönDEENK Témalista::Informatika