Péter-Szarka, SzilviaKormány, Lászlóné2014-05-142014-05-142014-03-272014-05-14http://hdl.handle.net/2437/192238A munkámban a serdülők társas viselkedése, ennek alakulása és a befolyásoló tényezői kaptak hangsúlyos szerepet. A szakirodalmi részben számos elméletalkotó megállapítását számba véve fogalmaztam meg a dolgozatom hipotéziseit. A SZEMIQ és az SDQ kérdőívekkel mértem a hiperaktivitás, a kortárskapcsolati nehézségek, az önbüntetésre való hajlam, stb. aldimenziókat. Az érzelmi intelligencia is hangsúlyos szerepet kapott a kifejtés során, hisz a társas kapcsolatainkat tekintve létjogosultsága van. A konfliktusok típusain át, a coping technikáján keresztül igyekeztem a serdülők viselkedésének összefüggéseire magyarázatot találni, illetve motiváló tényezőit megfogalmazni.57huSZEMIQSDQserdülőkoragresszióproszocialitáskonfliktusokcopingszocioökonómiaérzelmi intelligenciamagányosságA társas viselkedés alakulása serdülőkorbanDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Szociálpszichológiano_restriction