Fekete, IstvánCsatáriné Varga, Júlia2025-04-142025-04-142024-10-23https://hdl.handle.net/2437/389135A gimnáziumok intézményi jellegükből adódóan számos továbbtanulási lehetőséget kínálnak, éppen ezért véleményem szerint az itt végzett diákok figyelmét mindenféleképpen szükséges felhívni az agrárpálya által kínált számos karrierépítési lehetőségre. Dolgozatom alapfelvetése az, hogy az agrárszakemberek utánpótlási problémájának a megoldásához, a gimnáziumban végzett és továbbtanulni szándékozó diákok döntésük meghozatala előtt élnek-e az iskolák, a rendszer adta lehetőségekkel, amelyek mind értük, a jövőjükért és nem utolsó sorban szükséges megemlíteni azt is, hogy a mi jövőnkért is lettek életre keltve. Az általam készített 21 kérdésből álló online kitöltendő kérdőívvel arra is kerestem a választ, hogy a gimnáziumi diákok továbbtanulási elképzelésit mi vagy ki határozza/határozta meg. Az elkészült kérdőívet online továbbítottam elsősorban a lakóhelyem vagy annak közelében élő és tanuló, továbbá általam ismert gimnáziumi diákok részére. 60 fő (36 nő és 26 férfi), 12 évfolyamos középiskolai diák válaszait táblázatokba és diagramokban rögzítettem. A kérdőíves kutatásom alapján véleményem szerint az agrár-felsőoktatás népszerűsítése érdekében mindenféleképpen szükséges lenne a gimnáziumban tanuló diákok megszólítása is, minden olyan kommunikációs csatornán, amin ez a korosztály a mindennapjait éli és azon a nyelven közeledni hozzájuk, amit talán meg is hallanak.51huagrár-felsőoktatáspályaorientációAz agrár-felsőoktatás népszerűségének vizsgálata, végzős évfolyamon tanuló diákok körébenPszichológia::Pedagógiai pszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.