Pálfi, SándorLipőkné Bagaméri, Nikoletta2023-04-182023-04-182023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349915A szakdolgozat fő gondolatmenetét tehát az a feltevés adja, hogy a fenntartói környezet befolyásolja a vezetői munka hatékonyságát és a vezetői döntések kimenetelét. Ezáltal pedig közvetett hatással bír az intézmény légkörére. A dolgozat első része a vezetői tevékenységgel kapcsolatos szakirodalmat tekintette át. A vezetés funkciói során kiemelt figyelemmel kezeltük a közoktatási vezetés és ezen belül is az óvodavezetés funkcióit. A funkciók után szükséges volt áttekinteni a különböző vezetési stílusokat szintén az óvodavezetés szemszögéből. A vezetési stílusok meghatározása magával hozta azt, hogy mélyebben foglalkozzunk a személyiség, jártasság, képesség és készség fogalmával. A kompetencián és a szociális kompetencián keresztül eljutottunk egészen az érzelmi intelligencia fogalmáig. Megismertük azt, hogy az érzelmi intelligencia kompetenciái a vezető természetes eszközei. Ezek a kompetenciák nem veleszületett kompetenciák, hanem tanulás során sajátíthatók el és hozzájárulnak ahhoz, hogy a vezetők hatékonyabbá váljanak.47huérzelmi kompetenciaszociális kompetenciavezetésóvodaEllenőrzés, értékelés, vezetői hatékonyság az emberi értékek tükrébenDEENK Témalista::Neveléstudomány