Szabó-Rétháti, CsillaTóth, Annamária2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391619A pedagógusi pálya számos kihívással jár, amelyek különösen a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulókkal dolgozó pedagógusokat érinthetik. A szakirodalom és a mindennapi tapasztalatok alapján a kiégés egyre nagyobb problémát jelent mind a gyógypedagógusok, mind pedig a többségi pedagógusok körében. A szakdolgozat célja, hogy feltárja és összehasonlítsa a két pedagóguscsoport kiégési folyamatait, az őket érő stresszforrásokat, valamint azokat a megküzdési stratégiákat, amelyekkel kezelhetik a mentális és érzelmi kimerülés tüneteit. A dolgozat célja annak vizsgálata, hogy milyen tényezők járulnak hozzá a pedagógusok kiégéséhez, és hogyan lehetne ezen tényezők enyhítésére intézkedéseket hozni. A vizsgálat alapján a pedagógusok szakmai és személyes jóléte szoros összefüggésben áll az oktatás minőségével, és a kiégés megelőzése elengedhetetlen a közoktatás fenntarthatósága szempontjából.50hupedagógus kiégésgyógypedagógusokkiégésmegelőzési technikákPedagógusok kiégése a többségi és gyógypedagógusok körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.