Bujdosóné Papp, AndreaSzabó, Hajnalka2021-04-232021-04-232021-04-23http://hdl.handle.net/2437/307210Absztrakt A tanulásban akadályozott gyerekek fejlesztésére egyre nagyobb hangsúly helyeződik, hiszen számuk bizonyítottan évről évre nő. A pedagógusokra nagy felelősség hárul, akár integráltan, akár szegregált formában oktatják őket. Fontos a szakmai felkészültség, a színes szakmai repertoár, a megfelelő tanári attitűd, a differenciálás és az egyéni bánásmód. Minél több módszer és terápia birtokában van egy gyógypedagógus, annál sokrétűbben, hatékonyabban és eredményesebben tudja fejleszteni a csoportjába járó gyerekeket. Kutatásom során azt vizsgáltam elsősorban, hogy a gyógypedagógusok és úgy általánosságban a pedagógiai területen dolgozó szakemberek mennyire lennének nyitottak egy viszonylag újszerű módszer, a Helicopter Stories módszer megismerésére és kipróbálására. A módszer a történetmesélés és történetjátszás során fejleszti a 2-11 éves korú gyerekek kommunikációs, kreatív, kognitív, szociális, emocionális, valamint végső soron motoros és orientációs képességeit is. A kutatás eszköze a kérdőív, amelyet 103 pedagógusnak sikerült eljuttatni. A hipotézisem zöme beigazolódott, a pedagógus társadalom nyitott a módszerre, sokan alkalmazzák a drámapedagógiát munkájuk során. A kutatás jövőbeli irányaként a módszer hazai kipróbálását tűztem ki célul tanulásban akadályozott tanulók körében. Távlati célom pedig egy módszeradaptáció készítése tanulásban akadályozott gyerekeknek.70hutanulási akadályozottságtörténetmeséléstörténetjátszásA Helicopter Stories módszer bemutatásaA módszer képességfejlesztő hatásai tanulási akadályozottság eseténDEENK Témalista::Neveléstudomány