Bujdosóné Papp, AndreaKerekes, Csilla2019-04-082019-04-082019-04-08http://hdl.handle.net/2437/265115Dolgozatom célja bemutatni a gyermeklírai alkotások személyiségformáló szerepét a gyermekek életében, valamint a kortárs gyermeklíra legfőbb jellemzőinek számbavétele. Ezenkívül kortárs gyermeklírai alkotásokat tartalmazó kötetek, többek között Varró Dániel: „Akinek a …” modern mondókákat, verseket tartalmazó könyvsorozatának bemutatása. Igyekszem rámutatni, hogy a kortárs gyermekirodalmi alkotások között is érdemes kutatni, ha gyermekeknek való igényes mondókákat, verseket keresünk, melyek ugyanúgy alkalmasak lehetnek a gyermekek testi, lelki, valamint értelmi képességeinek fejlesztésére, mint a népköltészet gyöngyszemei és ma már kanonizált gyermekversek. Dolgozatomban szereplő vizsgálatommal annak járok utána, hogy az óvodapedagógusok mennyire nyitottak a kortárs gyermekmondókák, és versek felé, valamint, hogy miért tartják fontosnak a kortárs alkotásokat az óvodai nevelőtevékenységben. A kutatásom továbbá arra is irányul, hogy felmérjem az óvodapedagógusok ismerik-e Varró Dániel gyermekeknek szánt műveit, illetve alkalmazzák-e azokat gyermekcsoportjaikban.57huVarró Dánielgyermekversóvodai nevelésirodalmi nevelésVarró Dániel: Akinek a ... Kortárs gyermeklíra az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány