Márkus, Edina IlonaMihalik, Attila2020-04-202020-04-202020-04http://hdl.handle.net/2437/284127A 21. századra az állandó változás, fejlődés jellemző, ennek következtében nélkülözhetetlen, hogy a munkakörülményekkel párhuzamosan a munkaerőt is ezt jellemezze. A munkaerő-fejlesztés az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt kap, nem meglepően, hiszen nehéz képzett munkavállalókat találni. Ezek a tényezők magával vonják az egészséges versengést a cégek, szervezetek között, ami szükséges ahhoz, hogy a piacot folyamatos fejlődés jellemezze. Kutatásom alapjául az ezzel foglalkozó szakirodalmakat vettem, melyek megfelelő alapot nyújtottak ahhoz, hogy kialakuljon a végleges irány, és meghatározzam a felmerülő kérdéseim. Célom nem más, mint hogy szemléltessem, bemutassam a jelenlegi körülményeket a toborzással, kiválasztással és legfőképpen a munkahelyi tanulással kapcsolatban, és hogy ezzel lehetőségeket mutassak be a fejlődéshez. Emellett olyan metódusok után kutattam, melyek kevésbé jellemzőek, de annál hatékonyabbak. Ehhez ezekkel a folyamatokkal foglalkozó szakemberek segítségét kértem, interjúk formájában. Egészen nyilvánvaló, hogy ezek az emberek rendelkeznek azokkal a tapasztalatokkal, amelyek megismerésével új hatékony módszereket ismerhetünk meg. Ehhez minél több információra volt szükség, ez indokolta azt, hogy az interjú mellett döntöttem. Ez lehetővé tette azt, hogy az előre eltervezett kérdések válaszain kívül más, igen hasznos anyagokat tudjak gyűjteni. Az eredmények azt mutatják, hogy sok esetben hasonlóak az eljárások a toborzás, kiválasztás és munkahelyi tanulás folyamatában, csekély az eltérés. Véleményem szerint ez azt tükrözi, hogy a legtöbb cég, szervezet nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az alkalmazottakat az állandó haladás útjára térítsék. Az imént említett minimális eltérés azt a látszatot kelti, hogy ezek nem befolyásolják jelentősen a működést, azonban ezek azok az elemek, amelyek egyedivé, produktívvá és versenyképessé tesznek egy vállalatot. Minden vállalatnak szüksége van, és szüksége is lesz ezekre a folyamatokra, azonban minden esetben a saját arcára kell formálni, hiszen más stratégiái nem feltétlen fognak működni minden esetben. A kutatás eredményei alapul szolgálnak a további lépésekhez, valamint ahhoz, hogy különböző méretű, beállítottságú vállalatok ne utasítsák el az újabb, máshol eredményes technikák alkalmazását, próbálják inkább úgy formálni azokat, hogy előnyre tegyenek velük szert, ezzel egyfajta egészséges versengést teremtve.53huToborzáskiválasztásmunkaerő-fejlesztésmunkahelyi tanulásToborzás, kiválasztás és munkaerő-fejlesztés hazai tulajdonú és multinacionális cégeknélDEENK Témalista::Neveléstudomány