Pető, IldikóSimon, Veronika2013-05-072013-05-0720132013-05-07http://hdl.handle.net/2437/167120Dolgozatom célja a fogyatékosságot bemutató társadalmi célú reklámfilmek elemzése, különösképpen a Magyarországon, a 2000-es és 2012-es év között készült művekre fókuszálva. A dolgozat elméleti keretének kiindulópontját a fogyatékosság definíciója jelentette, valamint a „vélemény”, az „attitűd”, az „előítélet” és a „sztereotípia” fogalmak közötti különbségtétel. Ezt követte a fogyatékos emberekkel szembeni legjellemzőbb beállítódások összegyűjtése. A vizsgálati részben sorra vettem az utóbbi tizenkét év magyar reklámfilmjeit, amelyeket a vizsgálat céljainál ismertetett három szempont alapján bemutattam és elemeztem. Az elemzés legfontosabb eredménye, hogy az elemzett művek legnagyobb része pozitív benyomást kíván kelteni a nézőben, míg a fogyatékosság negatív ábrázolása és az ilyen jellegű hangulat nem annyira gyakori. Mindez megalapozhatja a társadalom attitűdjeinek változását a fogyatékkal élők iránt, akik így beintegrálódhatnak a társadalomba.51hufogyatékosságtársadalmi célú reklámfilmattitűdmanipulációA fogyatékosság ábrázolása a Magyarországon 2000 és 2012 között készült reklámfilmekbenDEENK Témalista::Neveléstudományno_restriction