Vincze, AndrásHegedűsné Baranyai, NóraCsányi, SzilviaZsiborács, HenrikPintér, Gábor2021-05-252021-05-25http://hdl.handle.net/2437/310257Napjainkban meghatározó es megoldásra váró kérdéssé váltak a környezeti és a globális klímaváltozással kapcsolatos problémák, valamint a fosszilis energiahordozók kiváltása. A világban egyre több helyen látják ezen kihívások megoldását a megújuló energiaforrásokban. Az ezekből származó energia használatának előmozdítására pedig növekvő számban dolgoznak ki nemzeti-. regionális- és helyi szintű programokat és politikákat. Annak érdekében azonban, hogy a megújuló energiákra történő étállás ne csak a tervek szintjén maradjon meg a döntéshozókon a politikaalkotókon kívül a lakosságot is meg kell győzni az elképzelések megalapozottságáról és hasznosságáról. Ez pedig kiterjedt, jól irányzott és jól végrehajtott népszerűsítő munkát, „marketinget" feltételez, ami nem lehet sikeres a célközönség számára elérhető, érthető és a kulturális meghatározottságokat is figyelembe vend kommunikáció nélkül2humegújuló energiákkultúraEurópai UnióenergiapreferenciákSzerepet játszanak-e a kulturális különbségek a megújuló energiákkal kapcsolatos gondolkodásunkban?magyar nyelvű peer review publikációtudományterületek::egyéb