Tóth, EszterVeréb , Fruzsina2024-10-212024-10-212024https://hdl.handle.net/2437/381284Szakdolgozatom fő témája a magyarországi kiskereskedelmi szektor bemutatása. A kiskereskedelmi iparágban a hiper- és szupermarketek napjainkban kulcsfontosságú szerepet játszanak a fogyasztók mindennapi életében. Az elmúlt évtizedekben ezek a kiskereskedelmi egységek átformálták a kiskereskedelem működését, ezért tartottam fontosnak kiemelni, hogyan befolyásolta a magyar gazdaságot az, amikor a különböző kiskereskedelmi nagyvállalatok megjelentek országunkban. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom és összehasonlítom a magyarországi kiskereskedelmi piacot uraló nagyobb üzletláncokat, különös figyelmet fordítva az általuk alkalmazott kiskereskedelmi stratégiákra, hiszen a kiskereskedelem nemzetközivé válása és az árverseny növekedése a szektor minden vállalatától megköveteli, hogy stratégiát dolgozzon ki. A kiskereskedelmi stratégia kialakítása és megvalósítása szorosan kapcsolódik az iparági fejlődésekhez, a fogyasztói szokásokhoz, valamint a technológiai és gazdasági változásokhoz. Ezen kívül, a hiper- és szupermarketek, illetve diszkontáruházak által alkalmazott marketingeszközök elemzése is szükséges a kiskereskedelmi stratégiák megértéséhez.53hukiskereskedelemkiskereskedelmi stratégiaversenyképességtermékkínálatüzlettípusokA kiskereskedelmi vállalatok bemutatása MagyarországonPresentation of retail companies in HungaryKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.