Varga, EszterKissné Kun, Erika Hajnalka2019-11-052019-11-052019http://hdl.handle.net/2437/275750A dolgozat az artikulációs zavar hatását vizsgálja olvasás- és íráselsajátításra. 25-25, 4000 fő alatti településen lakó első osztályos artikulációs zavarral küzdő gyermek és osztálytársainak vizsgálata, eredményeik összehasonlítása többféle szempont alapján. Paraláliás és diszláliás tanulók teljesítményének összehasonlítása. Tévesztések elemzése, a csoportokra jellemző hibatípusok meghatározása. Olvasásban és írásban elért eredmények összehasonlítása. Az artikulációs zavarban érintett hangzók és a feladatokban vétett hibák összehasonlítása. Szociokulturális háttér befolyásoló hatásának vizsgálata.46huartikulációs zavarolvasástanulásírástanulásAz artikulációs zavar hatása az első osztályos tanulók olvasás- és íráselsajátításáraDEENK Témalista::Neveléstudomány